Michael Schumacher:bůh F1

26. listopadu 2006 v 17:00 | Pan BLB

Michael Schumacher: bůh F1

Nikde nekončící cílevědomost, nejvyšší ambice, neuvěřitelná touha po vítězství a německá píle. Prostě Michael Schumacher.
Fenomén jménem Michael Schumacher opustil startovní rošt seriálu Formule 1, po neuvěřitelných šestnácti letech, sedmi titulech a 91 vítězstvích. Spasitel a symbol stáje Ferrari, bůh Tifosi a nejnenáviděnější soupeř těch, co se s touto legendou potkali na trati. Překonal všechny rekordy, figuruje na prvních místech všech možných statistik tohoto sportu a zanechal po sobě neskutečně prázdné místo.Jeho cesta skrz úspěchy, přes větší úspěchy až k úspěchům největším nebyla vůbec jednoduchá, jak se může zdát, nebyla ani snadná a už vůbec ne přímočará. Tento jezdec s nesporným talentem se propracoval na výsluní vlastní pílí, nikdy nebyl ve stínu, nikdy na nic nečekal, vždy věděl co chce a za tím si šel. Ano, díky této buldočí, soutěživé a cílevědomé povaze si získal mnoho příznivců stejně jako odpůrců a do jejich pamětí vryl velmi kontroverzní závodní momenty, ale nikde na světě nenajdete nikoho, kdo by nemluvil o tomto člověku a jezdci s patřičnou úctou. Perličkou pak může být, že v soukromí je Michael právě pravým opakem - skromným člověkem a vzornou hlavou rodiny.
Jako každý jezdec prošel jednotlivými stupínky přes motokáry, formule Ford, formule 3 až roku 1991 do kolotoče Formule 1, kde se ihned zařadil do pravidelné první desítky. Během prvních dvou let u Benettonu kolem něj vznikl tým lidí, kteří jej následně doprovázeli po celou jeho kariéru. Právě ti, co společně s Michaelem později pozvedli Ferrari, dostali na výsluní stáj Benetton. Jejich společné úsilí vyústilo v zisk dvou titulů mistra světa pro Michaela (1994, 1995)… A pak přišel přestup do v krizi se zmítající italské stáje Ferrari. Tou dobou mohla být stáj hrdá maximálně tak na svůj název, nefungovalo nic. Během prvního roku (1996) systematicky přebudovali celé fungování týmu, stavbu vozu i tým lidí kolem Michaela a ten se mohl vydat na další veleúspěšnou etapu závodní kariéry. Ještě v letech 1997 a 1998 nebyl výkon Ferrari dostatečný na zisk titulů mistra světa, ale byl to právě on, kdo jako jediný stačil tempu Williamsů a následně McLarenů, a díky jemu byly šampionáty atraktivní. Pak přišel rok 1999, dobře rozjetá sezóna končí pro Michaela v půlce, na okruhu Silverstone, kde si při nehodě zlomí nohu…
Návrat krále v sezóně 2000 je fámozní a na spojení Michael Schumacher - Ferrari nestačí nikdo. Tato dominance pokračuje rok co rok a vrcholí v roce 2004 ziskem pátého titulu během uplynulých pěti letech. Michael stále prahne po dalších a dalších vítězstvích, stále je tím stejným bojovníkem, ale u Ferrari nastávají těžší časy kdy se jezdci potýkají se spolehlivostí vozu. Přitom právě na tomto aspektu stavěl tým z Maranella své úspěchy, díky této vlastnosti jejich vozů získali s Michaelem tolik titulů mistrů světa. Sezóna 2005 je utrpením, Michael odstupuje ze sedmi závodů z devatenácti a dosahuje pouze jednoho vítězství. Dalším návratem má být rok 2006, celý tým se upíná k nové sezóně, ale opět stejné problémy. Přesto v půlce sezóny již odepisovaný Michael dotahuje propastnou bodovou ztrátu na Fernanda Alonsa, dokonce srovnává bodové zisky na 116 ku 116 a v posledních dvou závodech je značně lepším jezdcem. Přesto osmý titul nezíská, a to opět kvůli technickým potížím Ferrari… I přes hořkost této porážky Michael odchází z Formule 1 jako král, v posledních závodech předvádí stále své neochvějné umění a cit pro jízdu stejně jako technické schopnosti a ukazuje, že je právoplatným držitelem sedmi individuálních titulů mistra světa Formule 1.
Na závěr jen snad připomeňme jeho poslední závod, jeho výkon na brazilském okruhu Interlagos budiž nejvýstižnější vizitkou… Michael dominuje kvalifikačním blokům, ale v závěru je kvůli poruše odkázán startovat z desátého místa. Po nedělním zahřívacím kole se na startovním roštu srovnává na 20 tisíc koňských sil trhajících asfalt po zhasnutí červených světel, Michael zkouší předjet vozy BMW, ale je vidět že nechce riskovat. Během několika úvodních kol se dostává neuvěřitelnými předjížděcími manévry na páté místo, při posledním předjetí však dochází k poškození pneumatiky, zvládá dvojnásobný smyk a pomalu přiváží své Ferrari do boxů. Na dvacátém místě a s minutovou ztrátou na pozdějšího vítěze pro něj začíná závod znovu. Bojuje o každou pozici, fanoušci žasnou, Michael se probojovává na bodované pozice už v půlce závodu. Následuje zastávka v boxech a další stíhací jízda, jedno nejrychlejší kolo střídá druhé. Soupeři jsou o vteřinu až dvě pomalejší. Nikdo mu nedokáže vzdorovat, jezdci před ním marně kličkují, někteří chybují jak spatří rudé Ferrari ve zpětném zrcátku a nebo frustrovaně buší do volantu když ztratí svou pozici. Nakonec Michael protíná cílovou pásku na finálním čtvrtém místě se ztrátou pouhých 24 sekund. Je hrdinou dne a pro mnohé nezapomenutelným hrdinou celé Formule 1.
Michael při pracovní projížďce na kole po trati, všimněte si kamery zamířené na povrch vozovky.
Michael při pracovní projížďce na kole po trati, všimněte si kamery zamířené na povrch vozovky.
Michael s Davidem Beckamem při charitativním fotbalovém utkání. Mimochodem, Schumacherův sport číslo dvě.
Michael s Davidem Beckamem při charitativním fotbalovém utkání. Mimochodem, Schumacherův sport číslo dvě.
Pracovní gesto každého jezdce:
Pracovní gesto každého jezdce: "Start the engine." - pokyn pro mechaniky k nastartování vozu.
Neodmyslitelná činnost: věčné a všudypřítomné podávání autogramů.
Neodmyslitelná činnost: věčné a všudypřítomné podávání autogramů.
Michael Schumacher při pestré zimní přípravě.
Michael Schumacher při pestré zimní přípravě.
Manželé Schumacherovi při oblíbeném lyžování, pravidelně se objevují v lednu s týmem Ferrari v italském středisku Madonna di Campiglio.
Manželé Schumacherovi při oblíbeném lyžování, pravidelně se objevují v lednu s týmem Ferrari v italském středisku Madonna di Campiglio.
Michael se svou ženou Corinnou na svatebním snímku.
Michael se svou ženou Corinnou na svatebním snímku.
Jean Todt, Michael Schumacher a šéfmechanik při rozhovoru o závodním víkendu.
Jean Todt, Michael Schumacher a šéfmechanik při rozhovoru o závodním víkendu.
zdroj:dreamlife.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Bájuška Bájuška | Web | 26. listopadu 2006 v 17:03 | Reagovat

achojda na mém blogu je anketa  o nej borce pokud chceš hlasovat pro svého miláčka tak upaluj a běž na můj blog

2 Pan BLB Pan BLB | 28. listopadu 2006 v 17:45 | Reagovat

Fakt vtipný nebudu hlasovat pro Alonsa JASNÝ!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama